התנופה – ייעוץ פיננסי: מעטפת מקצועית כוללת לחברות, עצמאיים ומשפחות - TheMasters: זירת המומחים - TheMarker
top of page

מידע מקצועי

מתוך האתר TheMarker

שלמה איזקסון, בשיתוף חברת התנופה | לכתבת המקור באתר TheMarker

אנחנו חיים את העסק, את צורכי משק הבית ואת ההתנהלות הכלכלית של לקוחותינו

ניהול תזרים ותקציב של חברות עסקיות תוך שמירת יציבותן וקידום הצלחתן; ניהול כלכלת המשפחה באופן אחראי, תוך התגברות על האוברדרפט ובחירת משכנתה מתאימה - הם תהליכים והחלטות משמעותיים ומאתגרים, במיוחד בימים אלו.


כאשר נדרשים לקבל החלטות חיוניות ומורכבות, לשקם עסק ולהביאו לידי רווחיות, להציל משק בית מקריסה כלכלית או להחליט על מימון בנקאי עבור רכישת דירה, חשוב להתייעץ ולהיעזר באנשי מקצוע רציניים, ישרים ומנוסים בתחומי הכלכלה והעסקים.


התנופה היא חברה מובילה בתחום הייעוץ העסקי והפיננסי בישראל, שמלווה באופן מקצועי עסקים ומשקי בית. היא מספקת ייעוץ וליווי עסקי מקצועי לחברות ולעצמאיים, ייעוץ וליווי בתחום המשכנתאות והכוונה וייעוץ בתחום כלכלת המשפחה. את החברה מובילים סמיון גלנץ, כלכלן ויועץ עסקי בעל ותק של כ-17 שנים, מתוכן 11 שנים כשכיר ו-6 שנים כעצמאי, שעבד והקים מחלקות עסקיות במשרדי רואי חשבון ואלכס רובינוביץ', יועץ משכנתאות וכלכלן, שעבד לאורך השנים במשרדי רואי חשבון וככלכלן בחברת בנייה.

אנו מספקים מעטפת מקצועית כוללת לחברות, עצמאיים ומשפחות. אנחנו חיים את העסק, את צורכי משק הבית ואת ההתנהלות הכלכלית של לקוחותינו, מגיעים לבתיהם ולעסקיהם, נכנסים לנעליהם ומלווים אותם במקצועיות, אחריות ומסירות

מסבירים סמיון ואלכס ומוסיפים: "משברים ומציאות ביטחונית מורכבת, גורמים לאנשים ועסקים רבים לחשש ולתחושת אי ודאות כלכלית, אנו מציעים לכולם לנשום עמוק, לפעול ולהשתמש בכספם באופן אחראי ועל פי סדר עדיפויות הגיוני. חשוב לזכור, שכל משבר יוצר גם הזדמנויות לחשב מסלול מחדש, לתקן ולשקם את העסק ולבחון תחומי פעילות עסקית נוספים. בתקופת משבר, חשוב במיוחד להתייעץ עם אנשי מקצוע אחראיים, אשר מנוסים בהתמודדות עסקית גם במצבים אלו".


כיצד להשיג שליטה ובקרה בכספי העסק?


סמיון מספר על אחד התחומים העיקריים בהם עוסקת החברה - ייעוץ וליווי עסקי לחברות ובתי עסק. "אנו מציעים ליווי עסקי שוטף כמנהלי כספים עבור עסקים וחברות", הוא אומר. "אנו מנהלים ועוקבים עבור הלקוח אחר תזרים המזומנים והתקציב של החברה, ומפיקים עבורו דו"ח רווח והפסד ברמה חודשית ומנתחים אותו יחד איתו. אלו כלים שמספקים שליטה ובקרה על מצב העסק ומאפשרים לראות מגמות בפעילות של העסק או החברה, למשל: האם יש חריגה בהוצאות, ירידה ברווח הגולמי, חריגה בהוצאות שכר ועוד. אנו מספקים באופן יום יומי את המעטפת המקצועית עבור העסק, מלווים את קבלת ההחלטות ומנהלים את הכספים באופן מקצועי, יעיל ויסודי, עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד".

אנו מציעים ליווי עסקי שוטף כמנהלי כספים עבור עסקים וחברות

תחום נוסף בו עוסקת התנופה הוא ליווי פרויקטים ועריכת תוכניות עסקיות, עבור עסקים חדשים והתרחבות עסקים קיימים. סמיון מספר: "אנו מלווים את העסק, מסייעים בהיבט של התמחור, בודקים את רמת המחירים הרצויה ביחס לרמה המקובלת בענף ובקרב המתחרים וגם ביחס לעלויות ולהוצאות של העסק. אנחנו נכנסים לעסק, לומדים לעומק את פעילותו והוצאותיו ביחס לתמחור ומייעצים האם לשנות את המחיר או לשמור על המחיר הקיים, כיצד ניתן לצמצם את ההוצאות ולהרחיב את היקף המכירות. לעתים אנו מציעים ללקוח לספק שירותים ומוצרים נוספים, באופן שיגדיל את מכירותיו ויבדל אותו ממתחריו. אנו עוסקים גם בהערכת שווי של עסקים וחברות ומסייעים ללקוחות שמוכרים או קונים עסק או מעוניינים להיכנס כשותפים בו. אנו עוברים על הדוחות והנתונים של העסק, מגבשים את הערכת שוויו לפי מצבו העסקי והפיננסי ולאור הפוטנציאל העתידי שלו".


איך אפשר לשפר את תנאי המשכנתא?


גם בתחום המשכנתאות החברה פועלת ונותנת מענה מקצועי יסודי. "לרוב האנשים אין מספיק ידע על תחום המשכנתאות, המסלולים השונים, פריסת ההחזרים והיכולת לחסוך בעלויות", אומר אלכס. "אני מסייע ללקוחות שרוכשים דירה למגורים או נכס נוסף לצורך השקעה וכן במחזור משכנתאות, תוך שיפור תנאי ותמהיל המשכנתא, איחוד הלוואות, משכנתאות עבור רוכשי דיור למשתכן ולצורך בנייה עצמית".


על התהליך הוא מספר: "כאשר מגיע אלינו לקוח, אני מברר את צרכיו, ההון העצמי שלו, סל האשראי שלו, כולל הלוואות והתחייבויות קיימות והדירה שהוא מתכוון לקנות. בהמשך, אני בונה תמהיל משכנתה שמותאם לצרכיו ויכולותיו ומסביר לו את הרציונל מאחוריו. לאחר מכן, אני מנהל מו"מ מול כמה בנקים, בהתאם לתמהיל שנבחר ובודק מי מהם מציע את הריבית והתנאים הטובים ביותר, ומלווה את הלקוח עד לחתימה על המשכנתא המתאימה ביותר עבורו".


הכלים המרכזיים שמוצעים בתחום המשכנתאות ללקוחות המעוניינים בשיפור תנאי משכנתה קיימת, הם מחזור משכנתה ואיחוד הלוואות. "ניתן למחזר משכנתה על ידי שיפור התנאים הקיימים, באמצעות הורדת הריבית או שינוי מסלול, למשל ממשכנתא צמודת מדד לכזו שאיננה צמודה. הבנקים מחויבים חוקית לאפשר ללקוחות לעבור בין מסלולים, לעתים בכפוף לתשלום קנס. לעתים, ניתן לקחת משכנתה חדשה עבור הלקוח בבנק אחר ובתנאים טובים יותר, מבחינת הריבית או מסלול המשכנתא, תוך סילוק המשכנתא המקורית על ידי הלוואה מהבנק האחר, שאליו עוברת המשכנתא של הלקוח", מסביר אלכס.


"איחוד הלוואות, הוא כלי נוסף עבור מי שלצד המשכנתא מחזיק בהלוואות נוספות ומגיע להחזרים חודשיים גבוהים", הוא מוסיף. "לעתים ניתן להגדיל את סכום המשכנתא ולאחד לתוכה את ההלוואות הנוספות, תוך פריסה ארוכה יותר של התשלומים, צמצום ההחזר החודשי והקלה בנטל".


מה עושים כשהוצאות הבית כבדות?


התנופה מציעה גם שירותים מקצועיים בתחום ניהול כלכלת המשפחה. "אנו מנהלים תקציבים של משפחות תוך שיקוף מצבם, בודקים את סך ההכנסות לעומת ההוצאות של משק הבית והאם המשפחה מתנהלת מבחינה כלכלית באופן שתואם את גובה הכנסותיה. אם אנו רואים שהמשפחה מגיעה לגירעון, אנו בונים עבורה תוכנית, מייעלים את ההוצאות, ככל הניתן ללא פגיעה מהותית ברמת החיים, למשל על ידי מחזור משכנתאות, איחוד הלוואות והוזלת ההוצאות שונות, למשל בתחומי הסלולר והטלוויזיה", מספר אלכס.


בעניין זה הוא מסביר כי "כשיש צורך בצמצום הוצאות בתחומים נוספים, אנו עוברים עם בני המשפחה ומחליטים יחד אלו הוצאות ניתן לצמצם והאם ניתן להגביל את הוצאותיהם בתחומים מסוימים, כמו קניית בגדים חדשים. אנו מלווים את המשפחה, על פי הצורך, החל ממפגשים בודדים או פעם בחודש ובעת הצורך אף מדי שבוע, תוך מסירות וקשב לצרכיהם".


התנופה מציעה מעטפת מקצועית, מלאה ויסודית, ניהול ומעקב אחר תזרים ותקציב החברה או משק הבית, תוך מתן מענה איכותי וקשוב. "אנו מנהלים את התהליך כאילו היה מדובר בעסק או משק הבית שלנו, באחריות ובמסירות, וחוסכים מהלקוחות הוצאות מיותרות והרפתקאות. אנו תמיד כאן עבורם", מסכמים אלכס וסמיון.


16 צפיות
bottom of page