מדוע העסק שלכם קיים? | מאת התנופה
top of page

מידע מקצועי

מדוע העסק שלכם קיים?

מדוע העסק שלך קיים? האם תצליחו לענות על השאלה הזאת בלי לדבר על כסף? התיאורטיקן סימון סינק מציג את הנוסחה הזו בשם "מעגל הזהב". הוא מסביר כי כל עסק לא משנה מאיזה תחום ומה הגודל שלו, צריך לענות ללקוחות שלו על 3 שאלות:

  1. מה העסק עושה?

  2. איך הוא עושה את זה?

  3. למה הוא עושה את זה?


ההבדל בין העסקים רגילים לבין אלו שמצליחים לעורר השראה הוא בסדר הצגת התשובות: רוב העסקים קודם אומרים מה הם עושים: מה המוצר? או הרעיון שלנו? לאחר מכן איך הם שואלים: מה המאפיינים המיוחדים של המוצר או רעיון? ובסוף אולי מצליחים להגיע לשאלה למה? (מה השקפת העולם שבבסיס המוצר/רעיון). עסקים מעוררי השראה לעומת זאת, עונים על השאלות מבפנים החוצה. הם מסבירים קודם לעולם למה הם עושים מה שהם עושים - מה האמונה שגרמה להם לפתח את המוצר או השירות – הם מצליחים לעורר בעולם השראה. כי לפי סימון סינק "אנשים לא קונים את מה שאתם עושים אלא את הסיבה שבגללה אתם עושים את זה"


עכשיו, אנחנו נדגים כיצד אותו מסר יכול להפוך מסתמי למעורר השראה כשהופכים את הכיוון של מעגל הזהב. תחילה נציג את המסר השיווקי מבחוץ פנימה:


"(מה?) אנו נותנים ליווי עסקי, (איך?) הליווי כולל שימוש בכלים פיננסיים שיעזרו לבעל העסק לקדם את עסקו (למה?) רוצה לקנות שירותים שלנו?"


אם הופכים את הכיוון ומדברים מבפנים החוצה, זה כבר נשמע כך:


"(למה?) "אנחנו ב"תנופה" מאמינים כי כל עסק הוא ייחודי ולבעלים של העסק יש יכולת להשיג את כל המטרות ואת היעדים שלו במציאות הפיננסית הקיימת אם הוא יקבל ליווי וכלים ניהוליים נכונים, (איך?) ​​​​​​הדרך בה אנחנו מלווים את לקוחותינו היא על ידי שימוש בכלים פיננסיים מתקדמים, מציאת פתרונות יצירתיים והכוונה של בעל העסק בדרכו להשגת יעדיו, (מה?) אנחנו חיברנו את כל מה שנדרש להצלחה העסקית שלכם אל תוך תכנית הליווי שלנו."



 

סינק

"סינק" אומר כי המוח שלנו מורכב גם כן מ-3 רבדים התואמים את מעגל הזהב. החלק החיצוני, קליפת המוח, משקף את רמת ה"מה?" ואחראי על חשיבה אנליטית, רציונליות ושפה. שני החלקים הפנימיים קשורים ל"איך?" ו"למה?". שני החלקים האלו קשורים למערכת האחראית על העולם הרגשי שלנו, על אמונה, נאמנות, התנהגות וקבלת החלטות.

 

לכן, כשאנו מתקשרים מבחוץ פנימה, אנשים יכולים להבין מידע מורכב, אבל זה לא אומר שהם יעשו משהו בנוגע אליו. לעומת זאת כשאנו מדברים מבפנים החוצה, אנו פונים ישירות לחלק במוח שאחראי על התנהגות, קבלת החלטות והנעה לפעולה!


ארגונים ואינדיבידואלים שפעלו על פי מעגל הזהב מבפנים החוצה, הצליחו לשנות את העולם. סינק נתן דוגמה לכך:

האחים רייט עשו זאת עם המצאת המטוס, כשהיו בעמדת נחיתות לעומת המתחרים, אך היו מונעים מרעיון והצליחו לגייס לעזרתם אנשים ש"ירקו דם" עבור המטרה שלהם. את שמו של המתחרה הגדול ביותר שלהם, שקיבל מימון ממשלתי והיה בעל תנאים אידיאלים להצלחה, מעטים מכירים. מדוע? סינק מסביר כי הוא עבד בשביל משכורת ולא מתוך אמונה ברעיון – הוא היה עסוק ב-"מה?" ולא ב-"למה?".


רוצה לשמוע עוד? אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

נציגינו ממתינים לפנייתך כעת.


69 צפיות
bottom of page