מחזור משכנתאות | מאת התנופה
top of page

מידע מקצועי

מחזור משכנתאות

הזכות שלך להתאים את החזרי המשכנתא לאורח חייך

אם כבר לקחת משכנתא, כבר ברור לך שהחזר המשכנתא החודשי תופס נתח רציני מהכנסות משק הבית. התאמת המשכנתא לאורח החיים ולגובה ההכנסות שלך לצד תנאי השוק המשתנים יכולה להוביל לשיפור עצום בחייך ולאפשר אורך נשימה כלכלי שנחוץ לכולנו - בעיקר בתקופות כמו שאנו חווים כיום.

הבעיה העיקרית בכך היא שמשכנתא היא עסקה ארוכת שנים ובמרוץ הזמן המצב שלך ושל המשק יכול להשתנות בצורה דרסטית. מסיבה זו, זו היא זכותו של כל אדם אשר נטל משכנתא להחליף אותה במשכנתא חדשה. תהליך זה נקרא בשפה המקצועית מחזור משכנתא - והוא מתאפשר כל עוד נשארו יותר מעשרה אחוזים לתשלום מסכום המשכנתא המקורית ובעל המשכנתא עומד בדרישות ובתנאי הבנק לקבלת משכנתא חדשה.


מתי מומלץ לבצע מחזור משכנתאות

כמו ההחלטה על לקיחת המשכנתא עצמה, מחזור משכנתאות הוא תהליך שיש להיכנס אליו בכובד ראש - ולקבל סיוע וליווי מקצועי מהימן מאת גורם המתמחה בייעוץ משכנתאות. בפועל, מחזור משכנתא לקיחת משכנתא חדשה כדי לשלם את המשכנתא הקיימת והמטרה שלו היא להשפיע על ההחזר החודשי המשולם על ידך, הריביות ואורך התקופה אשר תיקח לך לסיים לשלם את המשכנתא. בירור על מחזור משכנתא הוא הליך רלוונטי לכל מי שהחזרי המשכנתא אינם הולמים את אורח חייו או את מצב השוק.


הקטנת החזר המשכנתא החודשי

מעט ואין אדם אשר נטל משכנתא ולא היה רוצה להקטין את ההחזר החודשי. הקטנת ההחזר החודשי יכולה להיות תלויה בשני גורמים: הריביות / תנאי המשכנתא ואורך חיי המשכנתא. משכנתא חדשה ארוכה יותר תוביל להחזר חודשי נמוך יותר אך העלויות הכוללות של המשכנתא עלולות לעלות. דרך נוספת להקטין את ההחזר החודשי בלי לשלם על כך היא למצוא משכנתא בתנאים טובים יותר. כדי למצוא משכנתא כזו יש להתמקח עם הבנקים ולהכיר את השוק.


הגדלת ההחזר החודשי

מחזור משכנתא למשכנתא עם החזר חודשי גבוה יותר תעזור לך, אם ההכנסות שלך מאפשרות זאת, להחזיר את המשכנתא מהר יותר ולשלם עלייה פחות. חשוב מאוד לשים לב לכך שהתנאים של המשכנתא החדשה הם טובים יותר או לפחות שווים לאלו של המשכנתא הישנה.


קיבוע החזר המשכנתא החודשי

אנשים אשר נטלו משכנתא בתנאים לא קבועים אשר השתנו בצורה דרסטית יכולים להגיע למצב בו קשה לצפות את ההחזר החודשי. יתרון נוסף של ייעוץ משכנתאות מקצועי הוא שבאמצעות מחזור נכון של המשכנתא – ביכולתך לאזן את משק הבית שלך מבחינה כלכלית - בצורה מורגשת מאוד.



שלבים שחשוב לבצע לפני מחזור משכנתאות

הגעת למסקנה שהחזרי המשכנתא החודשיים ותנאי המשכנתא אינם מתאימים לך? לפני לקיחת משכנתא חדשה ישנם כמה דברים שעלייך לשים אליהם לב. הדבר הראשון שעלייך להבין הוא, מה לא מתאים לך במשכנתא הקיימת ומה היא המשכנתא האידיאלית עבור משק הבית שלך.


לבדוק את תמהיל המשכנתא הקיימת

ישנה סבירות שכאשר חתמת על המשכנתא שלך הסכמת לקנסות במקרה של מחזור משכנתא. בחינה של תמהיל המשכנתא תוודא שלא יהיו הפתעות, מכשולים או עלויות נוספות בדרך למחזור המשכנתא שלך.


ניהול משא ומתן מול מספר בנקים

סקר שוק הוא הכלי של הצרכן החכם וניהול מכרז ריביות חכם יותר מאשר בנק אחד לצד משא ומתן שמנוהל מקצועית - יכול להוביל לתנאי משכנתא טובים בהרבה.


משכנתא היא עול, אבל הוא לא חייב להיות כבד כל כך

הגיע הזמן לוודא שהמשכנתא שלך מתאימה לחיים שלך כיום - ולאלו שברצונך לחיות בעתיד. מחזור משכנתאות, לאחר ייעוץ משכנתאות מקצועי, יכול להוביל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים, לנצל את תנאי השוק האטרקטיביים ולהגן עלייך מתנודות עתידיות בשוק.


אנשי המקצוע מבית התנופה ייעוץ וליווי למשכנתאות מזמינים אותך להשאיר את פרטי ההתקשרות שלך, לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית וחינמית ללא התחייבות ולהבין האם מחזור משכנתא הוא הצעד הנכון בשבילך. אנחנו מתגאים ביחס האישי, הליווי הצמוד והשקיפות המלאה שכל אחד מלקוחותינו מקבל ומציעים לך ייעוץ משכנתאות מקצועי במחירים תחרותיים ושירות שיעזור לך לדאוג הרבה פחות מהמשכנתא שלך.


רוצה לשמוע עוד? אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

נציגינו ממתינים לפנייתך כעת.


68 צפיות
bottom of page